God økonomistyring i foreninger – Workshop

God økonomistyring i foreninger – Workshop

Er du bestyrelsesmedlem/kasserer i din forening og ønsker at få råd til at skabe en bedre praksis for økonomistyring i din forening, eller er du menig foreningsfrivillig eller nysgerrig borger med interesse med foreningsdrift? Så er her et tilbud for dig.

Den 18. marts fra kl. 19.00-21.00 på Posthuset (Postsorteringen) inviterer Frivillighedsrådet i Ballerup Kommune til en workshop, hvor Sigrid Bolet fra Center for Frivilligt Socialt Arbejde vil holde et oplæg med økonomistyring i foreningslivet i centrum.

 
I løbet workshoppen vil Sigrid bl.a. komme ind på generelle principper for god foreningsdrift og økonomistyring samt give eksempler på det gode budget og regnskab. Derudover vil hun dykke ned i gode praksisser for budgetopfølgninger og forslag til effektiv dokument- og bilagshåndtering i bestyrelser mv.

 

Arrangementet henvender sig til dig, som:

  • Er bestyrelsesmedlem/kasserer i en mindre eller mellemstor frivillig social eller folkeoplysende forening og som ønsker at få opfrisket principperne for god økonomistyring i foreningen samt få tips og tricks til den gode praksis for økonomistyring i foreningen

  • Er menig frivillig i en forening eller nysgerrig borger med interesse for foreningsdrift og –økonomistyring

 

Alle deltagende vil få udleveret et gratis eksemplar af bogen, At lede en sag - Grundbog for bestyrelsesmedlemmer i frivillige organisationer

 

 

Information om arrangementet

Dato og tid Tirsdag d. 18. marts 2025 kl. 19:00 til 21:00

Tilmeldingsfrist Søndag d. 16. marts 2025 kl. 23:55

Sted Teams - link bliver udsendt

Arrangør

Søren Jespersen, Ballerup Kommune
Tlf. +45 44772000
sjes@balk.dk

Hop til start tilmelding