Hop til hovedindholdet

Ballerup Kommune logo

Juridiske nyheder på spildevandsområdet


Dato og tid

Torsdag d. 26. september 2024 kl. 10:00 til 14:00

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 20. september 2024 kl. 10:00

Sted

Atriet på Ballerup Rådhus, Hold-An Vej 7, 2750 Ballerup Atriet på Ballerup Rådhus
Hold-An Vej 7
2750 Ballerup

Juridiske nyheder på spildevandsområdet


Morgenmøde: Juridiske nyheder på spildevandsområdet

Advokatfirmaet Energi & Miljø afholder et morgenmøde om juridiske nyheder på spildevandsområdet hos Ballerup Kommune, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup.

 På mødet vil følgende emner bliver behandlet:

 ·         Vandrammedirektivet og miljøvurderingslovens betydning på spildevandsområdet: Vi kigger nærmere på de retlige rammer for tilladelser på spildevandsområdet og på vandrammedirektivets og miljøvurderingslovens betydning for udviklingen fremadrettet. Vi ser også nærmere på nyeste nævnspraksis og Miljøstyrelsens vejledning, der udkom i kølvandet af ”Horsens-sagen”.

·         Spildevandsbekendtgørelsen: Spildevandsbekendtgørelsen er blevet revideret i foråret 2024. Vi gennemgår de vigtigste ændringer og drøfter betydning af ændringerne i en praktisk kontekst – fx i forhold til en afgørelses karakter og klageadgang.   

·         Øvrige nyheder: Skulle der blive overskydende tid, vil øvrige, relevante juridiske nyheder på spildevandsområdet blive gennemgået.

Mødet henvender sig primært til medarbejdere i vandselskaber og kommuner. Alle er dog velkomne. 

Frist for tilmelding er den 20. september 2024 kl. 10. 

Spørgsmål eller ønsker til drøftelse på møde kan rettes til Peter Nymann på pn@eom.dk eller pr. telefon til Iben Nøhr Bertelsen på 41 75 01 24. 

 

 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Ballerup Kommune
Iben Nøhr Bertelsen

Tlf: +45 41750124
ibbe@balk.dk

Kontaktinformation til arrangør

Ballerup Kommune
Iben Nøhr Bertelsen

Tlf: +45 41750124
ibbe@balk.dk